انتشارات, مقاله ها

موسویان کتاب جدید منتشر کرد

سخن، گروه سیاسی: ایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در مقاله ای با قلم “باربارا اسلواین” درباره این کتاب می نیوسد: از جالب ترین نکات این کتاب استفاده از جملات مقامات ایرانی از جمله قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ روابط ایران و آمریکاست.

در این کتاب درباره یکی از جلسات تصمیم گیری شورای عالی امنیت ملی ایران درباره همکاری با آمریکا در زمان حمله به افغانستان از قول سردار سلیمانی آمده است: آمریکایی ها تنها بدنبال همکاری تاکتیکی هستند ولی اگر چیز بیشتری رخ دهد، “رویای شما دیپلمات های غرب زده به حقیقت خواهد پیوست” و اگر نه دو طرف یکی از بدترین دشمنان ایران را از بین خواهند برد.

سردار سلیمانی افزوده است: اگر آمریکایی ها بعد از همکاری به ما خیانت کنند، مانند شوروی در دام خواهند افتاد و افغانستان را با شکست ترک خواهند کرد.

موسویان همچنین از قول حسن روحانی که در آن مقطع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، درباره همکاری با آمریکا برای سقوط طالبان نوشته است: وقتی که خر آنها از پل گذشت، به مواضع خصمانه قبلی خود باز خواهند گشت.

موسویان در این کتاب همچنین درباره تلاش ناموفق هلموت کهل صدراعظم سابق آلمان برای میانجی گیری بین ایران و آمریکا به دلیل مخالفت های رژیم صهیونیستی نوشته است.

موسویان همچنین در این کتاب به دیدار خود با ملک عبدالله در دهه 90 در شهر کازابلانکا اشاره کرده است که در آن زمان ولیعهد عربستان سعودی بود.

ادامه مطلب

موسویان کتاب جدید منتشر کرد – باربارا اسلواین در المانیتور – سخن آنلاین – سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳