انتشارات, مقاله ها

موسویان: هدف گرفتن مسلمانان، بزرگترین تهدید برای صلح است

برای مقابله با تروریسم، باید با ریشه های شکل گیری داعش، القاعده، بوکوحرام و گروه های مشابه برخورد کرد.
موسویان مصوبه کنگره آمریکا برای ایجاد محدودیت روادید در مورد کسانی که به ایران سفر کرده اند را نیز مورد توجه قرار داد و نوشت: این مصوبه نه تنها هیچ ربطی به تروریسم ندارد، بلکه اجرای توافق هسته ای را نیز تهدید می کند و اگر قرار باشد توافق هسته ای اینگونه متوقف شود، منطقه قطعا با چالش های بیشتری رو به رو خواهد شد.
این پژوهشگر ایرانی تاکید کرد بیشتر اعضای گروه های تروریستی که به نیویورک، پاریس، لندن و جاهای دیگر حمله کرده اند، اهل کشورهایی هستند که متحد آمریکا شمرده می شوند.
وی تحرکات برخی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا علیه سپاه پاسداران را نیز یادآوری کرد و نوشت: در حالی که سپاه پاسداران انقلاب پیشگام مبارزه با گروههای تروریستی داعش و القاعده در منطقه است، سه طرح تحریم علیه سپاه در هفته های اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده است.
سید حسین موسویان، مذهب را قوی ترین عامل بازدارنده در مقابل تروریسم دانست و تاکید کرد قدرت رهبران مذهبی برای مبارزه با تروریسم، از رهبران سیاسی بیشتر است. وی پیشنهاد کرد رهبران دینی از سراسر جهان برای هماهنگی و یافتن راه هایی برای کنترل افراط گرایی دینی با یکدیگر ملاقات کنند.

ادامه مطلب

هدف گرفتن مسلمانان، بزرگترین تهدید برای صلح است – حسین موسویان – ایرنا – چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴